Nieuws

5 tips van Conversal om je online marketing te boosten

De kickstartgids naar een bloeiende toekomst.

Onze gloednieuwe partner-expert Conversal verzamelde 5 tips die elke startende ondernemer op weg helpt met zijn online marketing. 
We stellen je even voor: Conversal is een digital agency dat in 2011 het levenslicht zag. Ondertussen groeiden ze tot een gevestigde waarde in Oost-Vlaanderen, gespecialiseerd in WordPress en Digitale Marketing.
Hun team van meer dan 20 digitale experten stelt elke dag alles in het werk om het digitaal verhaal van hun klanten te schrijven.


Ready, set, ondernemen!

Je staat te popelen om van start te gaan en die euro’s te laten rollen.
Maar je doelgroep moet natuurlijk op de hoogte zijn dat jij ‘the next best thing’ bent.
Hier komt naamsbekendheid om de hoek loeren.

Wij serveren je dé toptips voor jonge, frisse en fruitige ondernemers op een blaadje.
Wedden dat deze tips de ‘kick’ in je kickstart zijn?

  • Registreer je merknaam bij BOIP

    Geef je firma zijn unieke identiteit door je merknaam te registreren bij Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (mondvol voor BOIP). Een geregistreerde merknaam opent niet alleen deuren, het creëert ook vertrouwen en beschermt je creatieve werk.

  • Hanteer een consistente branding

    We vallen met de deur in huis: je bedrijf valt of staat met een sterke branding! Wees consistent in alles. En met alles, bedoelen we dan ook ALLES! Je logo, social media en website vormen één groot verhaal dat als een puzzel in elkaar valt. Het creëert herkenbaarheid bij je fans (oei, we bedoelen klanten) en ze zullen je stijl herkennen uit de duizend.

  • Advertenties als kortetermijnstrategie, SEO op lange termijn

    Je wil natuurlijk dat jouw bedrijf vanaf dag 1 bovenaan de zoekresultaten in Google prijkt. Althans, je bent er rotsvast van overtuigd dat je daar thuishoort. Wel, beste ondernemer, laten we je even terug met beide voeten op de grond zetten. Je hebt ongetwijfeld al wel eens gehoord van SEO. Deze marketingstrategie is er eentje om u tegen te zeggen en (als we eerlijk zijn) eentje van lange adem. Omdat je niet op 1-2-3 op je Google troon zal staan, is het beter om bij je start in te zetten op advertenties. Deze verhogen je naamsbekendheid, creëren nieuwsgierigheid en zullen je klanten laten kennismaken met jou en je topbedrijf.

  • Optimaliseer je Google My Business (Local SEO)

    In een wereld waarin Google de vaste sidekick is van de doorsnee Vlaming, kan je niet anders dan van Google je nieuwe beste vriend maken. Door je Google My Business profiel te perfectioneren, geef je jouw firma een flinke boost en zet je in op Local SEO. Door alles relevant en correct te houden, zal je niet alleen je zichtbaarheid verhogen, maar ook je lokale aanwezigheid.
  • Meten is weten

    De laatste tip is er eentje voor de cijferfreaks, data-fans en statistieklovers. Want zonder je resultaten op te volgen en te analyseren blijf je ter plaatse trappelen. Door de verzamelde data bij de hoorns te vatten maak je je firma sterker, speel je in op wat er leeft binnen je doelgroep en ligt het pad naar vooruitgang en groei helemaal vrij. Klaar om door jou bewandeld te worden!



En daar heb je het, de kickstartgids naar een bloeiende toekomst.
Ga aan de slag met deze tips en verzeker je van een vliegende start.

Sta je toch nog voor breinbrekende marketingdilemma’s of heb je behoefte aan begeleiding bij het toepassen van dit advies?

Geen paniek! 
Neem contact met Broeikas voor een intakegesprek en ontdek hoe wij, mede dankzij Conversal, je bedrijf uit de startblokken laten knallen.